Brev:
Barnevogn i blæsevejr
15. januar 2007
Alder:
4 mdr.
Barnevogn i blæsevejr
Kære Helen
Endelig har vi fået barnevognen i brug. Den har jo ellers bare stået og pyntet under kolikken, men nu bruger vi den hver dag!
Faktisk er det væsentlig nemmere at få Lærke til at sove i vognen end i tremmesengen, men barnevognen SKAL være i bevægelse mindst ½ time for at det lykkes at få hende til at sove videre. Hun skifter søvnfase efter ½ time og den krise kommer vi kun igennem, hvis vi er i bevægelse. Og så får moren jo også lidt motion!
Men... når nu det foregår på denne måde, hvad så med de nærmest storm-lignende tilstande vi har haft på det seneste?
Jeg synes jo det må blæse voldsomt ned i kassen, når man kører i sådan et vejr, og vores regnslag yder ikke bedre dække end kalechen i sig selv. Derfor har jeg indtil nu kørt i modvind og trukket barnevognen efter mig, når vinden har "vendt forkert", men det har resulteret i, at jeg nu har sindsygt ondt i skulderen pga. den akavede stilling.
Vi har også forsøgt med en stofble med klemmer foran hullet, men har fået 2 kommentarer fra bekendte; nemlig at "den er jo ikke vindtæt" og "så får hun ikke ilt nok, man må ikke sætte noget for", så nu føler vi da virkelig vi er på herrens mark!
Hvad kan man gøre? Og kan det virkelig passe at der ikke kommer ilt nok ind i kassen, når der er en stofble for hullet?
Kærlig hilsen
Lærkes mor og far