Svar: Barnevogn i blæsevejr
15. januar 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Lærkes mor og far
Det er en rigtig god idé at trække vognen baglæns, når det blæser og man fornemmer at blæsten står lige ned i vognen. Derudover er det rigtig vigtigt at I, hvis Lærke sover ude, stiller barnevognen et sted hvor den står i læ for blæst og regn. Selve vognen skal også være vind og vandtæt til alle sider og derudover bør den være isoleret i bunden. Dette kan gøres med et stykke skumgummi og jeg ved at nogle familier også bruger et 'liggeunderlag' (I ved dem til soveposer) som de klipper til og ligger under madrassen.
Jeg kunne umiddelbart ikke forstille mig at det skader med en stofble op foran kalechen. Det bruges af rigtig mange. Jeg tænker dog om det er nødvendigt, hvis I også har regnslag på vognen, som jo er meget tæt. Lærke skal jo også være pakket godt ind med hue, hætte og lukkede ærmer så hoved og hænder er godt beskyttet, dyne osv. - jeg tænker at et lille lufthul er der jo nødt til at være:o)
Hvis det stormer for meget en dag, så må I blive indendøre, heldigvis er det jo ikke så tit at vi virkelig har storm i Danmark, så jeg tror at I de fleste dage vil kunne nyde nogle gode ture - både mor og barn. Det er jo en fantastisk mild vinter vi har i år:o)
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske