Brev:
Nedtrapning af mine amninger
16. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Nedtrapning af mine amninger
Hej Helen
Jeg skal tilbage på arbejde om ca 1 1/2 måned og vil derfor til at tænke på at trappe mere ned med amning.
Min datter er næsten 7 måneder og hendes måltider ser idag således ud:
Morgen: Havregrød og herefter amning
Frokost: Grød med frugtmos og vand (overvejer at starte med lidt rugbrød, da hun er god til at tygge)
Eftermiddag: Amning
Aften: Grøntsagsmos med kød og vand (og jern dråber)
Inden sengetid: Amning
Jeg vil gerne starte med at droppe eftermiddags amningen men jeg er i tvivl om hun så får for lidt mælk - skal jeg give hende mme eller kan jeg give hende sødmælk istedet, og i givet fald hvor meget?
Når vi så er klar til at droppe morgen amningen, hvor meget mere mælk skal hun så have?
Jeg forestiller mig at nedtrapningen skal gå stille og rolig uden hastværk.
Jeg vil gerne blive ved med at amme hende om aftenen et stykke tid endnu, vil det til den tid være en ide at springe flasken over og nøjes med at give hende en kop mælk, eller er det for stort et spring?
Mange hilsner
Line