Brev:
Fra bryst til flaske?
15. december 2003
Alder:
6 mdr.
Fra bryst til flaske?
Kære Helen
Min datter på 6 mdr får nu 3 hovedmåltider om dagen, hvilket går rigtig godt. Hun er indtil nu, blevet ammet, men jeg vil gerne til at stoppe med at amme.
Både min mand og jeg har prøvet at give hende flaske, men hver gang bliver hun dybt ulykkelig og sur. Hun har førhen ellers altid gerne ville have flaske, når hun f.eks. er blevet passet af andre eller hvor vi selv, enkelte gange har givet hende en flaske.
Det er sikkert et velkendt problem, og derfor tænker jeg, at du sikkert har nogle gode råd:0) Jeg tænker, at det er bedst, at min mand prøver at give hende flaske fremfor mig, men hvad tid på dagen er bedst? Vi har prøvet før et hovedmåltid, så hun er sulten, men det virker ikke. Nogle mener, at man bør tage en "kold tyrker". Dvs. blive ved, og bliver hun sulten nok, skal hun nok tage flasken. Det virker dog lidt voldsomt synes jeg.
Det virker helt bestemt som om, at hun nu er blevet meget mere bevidst om sine omgivelser, og at hun nu udmærket er blevet bevidst om, hvor mælken kommer fra.
Jeg vil også gerne vide, hvor meget mælk en baby på 6 mdr, skal have om dagen, og om du mener mit barn skal have D vitamin og jern dråber, da jeg har læst om dette?
Håber du kan hjælpe og god jul
Kærlig hilsen
Anne