Brev:
Pludselig vil han ikke spise
16. januar 2007
Alder:
5 mdr.
Pludselig vil han ikke spise
Hej Helen
Ja, jeg tror hele tiden, at nu har jeg da styr på det der med at være mor, men så vupti, så sker der noget nyt med min søn, og ja så må jeg igen søge til dig for råd - godt du er her :)
Men problemet er, at han pludselig nægter at spise. Han er nu lidt over 5 mdr. og han har siden den dag, han blev 4 mdr, spist skemad. Og har normalt elsket det. Han får mad tre gange om dagen, og har indtil videre spist ca. 1 dl pr måltid. Han får enten grøntsagsmos eller grød blandet med frugtmos. Han får mme udover sin grød/mos.
Men her de sidste tre dage har han så nægtet at åbne munden, når jeg serverer mad for ham! Munden snører fuldkommen sammen. Han vil kun indtage maden hvis jeg dypper den i noget sveskemos...Og bare en lille smule på spidsen kan være nok til at få ham til at åbne munden, men hvis maden så ikke smager nok af sveskemos så bliver han utrolig rasende.
Og nu kan jeg så ikke finde ud af, om jeg skal fortsætte med at dyppe maden i sveskemos, for det er da også lidt uholdbart, men på den anden side, vil jeg jo gerne have mad i ham.
Det skal siges at han generelt de sidste par dage har spist mindre end han plejer, og fx har han de to sidste dage ikke fået mad mellem 23 og 06 hvor han ellers før fik to flaske mme.
Så altså generelt mindre mad i løbet af dagen, men skemad kan jeg næste slet ikke få i ham - og hvordan skal jeg forholde mig til det?
Jeg giver ham forøvrigt kun hjemmelavet mad, på nær sveskegrøden, som er købt...men jeg vil helst fortsætte med det hjemmelavede hvis jeg ellers kan få det i ham.
Håber du endnu engang kan hjælpe mig.
Hilsen Nathalie