Svar: Afføring og modermælkserstatning
16. januar 2007
Alder:
2 mdr.
Kære Betina
Det er meget forskelligt hvordan børn reagerer på den syrnede allomin. Nogle børn har behov for en flaske dagligt for at holde maven igang, andre drikke to, atter andre lever kun på den og så er der også de familier som giver ½ af hver. Der er således ingen faste regler for dette.
Det bedste I kan gøre er at se på jeres dreng. Det er ikke unormalt at man kan se at han laver noget i bleen, men virker han utilpas eller som om han har ondt, når han skal af med det?
I skal også se på afføringens konsistens. Han skal ikke have hård afføring, altså afføringen skal ikke være som kugler eller fast i konsistensen som vi voksne har - afføringen skal være mere grødet, dog uden at være tynd, med den alder han har.
Det lyder fint at han har afføring 1 gang i døgnet og at han ikke er forpint, men du må prøve at varierer det lidt og se om det gør en forskel.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske