Brev:
Av min lille mave
17. januar 2007
Alder:
4 mdr.
Av min lille mave
Kære Helen
Det er da godt, jeg har fået mig meldt til her - for spørgsmålene bliver jo ved med at komme. Så her har du mig igen.
Som sagt er det gået rigtigt godt med at trappe ud af amning og "putte min søn på flaske". Han sover nu rigtigt fint (fra 21 til 7-7:30 med en flaske mellem 3 og 5) og vi er sluppet for de mange madninger. Men! Maven har lidt svært ved at følge med. Han presser rigtigt meget og bliver ked af det, kan jeg se. Og det der kommer ud er for det meste ret hårdt og tørt (noget af det grønt), selvom han får laktulose.
Vi giver ham vælling en gang om dagen og Allomin 2 for resten. Han spiser som tidligere sagt lige i underkanten af en liter. Jeg er lidt i tvivl mht Allomin. Er det for hård kost? Der står jo alle steder, at det kan bruges som et fuldgyldigt mælkeprodukt, men....?!
Det er skønt at vores lille dreng har fået ro på om natten. Det har betydet alverden for vores lille familie, der nu rent faktisk er i stand til at hygge og grine igen (vi var lige ved at tippe ;)). Så vi er selvfølgelig ikke meget for at ændre på opskriften. Men det nytter jo heller ikke, at lillemand skal have ondt og være ked af det.
Det er kun om dagen, han bøvler med maven, der er ingen tegn på uro om natten. Han vil gerne have en sut nogle gange, men det er som regel kun en enkelt gang. Han tager en del luft ind, tror jeg. For han bøvser meget. Han gylper også lidt. Men det har han altid gjort.
Så hvad gør vi/gør vi forkert, tror du?
Kærlig hilsen
Mor K