Svar: Av min lille mave
17. januar 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Mor K
Jeg tror du skal prøve at skifte noget af erstatningen ud. Allomin 2 er en tilskudsblanding og selvom forskellen ikke er så stor, så er indholdsstofferne i den anderledes end i type 1. Allomin 2 er derfor ikke fuldgyldig, som du tror (står det på pakken?).
Beauvais har tidligere lavet allomin 2 som fuldgyldig, men det er den ikke mere og det betyder rent faktisk at børn i alderen 4-6 måneder ikke bør få mere end 400ml af den. Da vælling også er en tilskudsblanding og din dreng også får vælling, så synes jeg du skal prøve at skifte allomin 2 ud med allomin 1. Du kan gemme 2´eren til madlavning osv. så den er således ikke spildt.
Under 'Nyheder' her på siden finder du en artikel fra mig om lige netop allomin 2 og den ændring der er lavet. Den er fra 1. maj, 2006.
Hvis jeres dreng fortsat har problemer med maven på allomin 1, så kan I overveje om I skal forsøge med en enkelt flaske grøn allomin og se om det vil gøre en forskel. Den grønne allomin anbefales til børn med problemer med forstoppelse.
Fortsat held og lykke og håber at I nu er hjulpet lidt på vej:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske