Svar: Aftenamning og putning
18. januar 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Tine
Ingen spørgsmål er fjollede!
Jeg tror ikke umiddelbart at det handler om at din dreng får sin grøntsagsmos for sent og at grøntsagsmosen således fylder så meget at han ikke har lyst eller behov for mælk efterfølgende. Derimod tror jeg det handler om at han, når klokken nærmer sig 8 er for træt til at koncentrere sig om amningen.
Hvis du ikke kan få ham til at spise brystet her, så gør det jo ikke noget, da han jo også får mælk til maden. Du kan tilbyde, men hvis han siger fra, så er det sådan. tilgengæld er det så en rigtig god idé at amme ham kl. 22-23 lige inden du selv går i seng. På dette tidpunkt har han så nået at sove lidt og han vil fint kunne acceptere at spise i søvne.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske