Brev:
Skal aktiveres hele tiden
18. januar 2007
Alder:
4 mdr.
Skal aktiveres hele tiden
Kære Helen
Tak for dine altid gode svar.
Det er sjovt med børn. Man når lige at tænke; "nu kører det" og så opstår der noget nyt man skal forholde sig til. Min søn er snart 5 måneder og indtil nu har det været mad og søvn, der fylder hverdagen med små bekymringer. Det "kører" nu. Han er glad for grød og mos og så er han begyndt at sove igennem (kl19 til kl.7 med en flaske kl.23). Hurraaahh. Nu skal moren bare lige lære at sove igen. Om dagen tager han sig også nogle gode lure. Han falder altid i søvn selv og det er bare så dejligt.
Jeg læste for et par uger et spørgsmål til dig omkring en temperamentsfuld 5 måneder gammel dreng. Jeg tænkte stakkels mor. Det er så en fuldstændig nøjagtig beskrivelse af min søn nu. Der skal ske noget nyt hele tiden. Det er slut med at ligge mere end 10 min på aktivitetstæppe ad gangen. Eller i skråstolen for den sags skyld. Eller sove i barnevognen, når vi er ude at gå tur. Han skal op og være med.
Det bedste er at sidde i bæreselen herhjemme, så han kan være med til det hele, kigge ind i køleskabet osv. Hvis man snakker eller tumler med ham, synger for ham er det også helt fantastisk. Hvis ikke, så klynker han og han bliver ved indtil han kommer op og jeg finder på noget nyt. Han er sindssygt nysgerrig og når der kommer folk på besøg kan han snildt bruge 10 minutter med åben mund og studere dem intenst inden de så får et smil.
Han er en dejlig dreng og når han får det som han vil have det, har vi det så sjovt sammen. Men det er hårdt hele tiden at skulle være på og man kan blive fuldstændig bims af at høre på det klynk en hel dag. Min veninde kan huske den periode med hendes dreng, hun mente at det for hans vedkommende kom senere og ophørte da han begyndte at kravle, men det er der godt nok lang tid til!!!
Du foreslog at man skulle prøve at lure hvad han synes er sjovt og det er ting med lys i og fjernsynet. Jeg har det vildt dårligt med at lade ham se fjernsyn, men nogen gange har jeg bare brug for et øjebliks ro.
Skal jeg bare acceptere at min plads nu er på gulvet ved siden af ham?
"Alt er en fase" er det bedste råd jeg har fået. Men hvor længe varer denne fase? Jeg ved godt det er svært at svare på, men det er lidt nemmere, hvis man har en tidsfrist :-)
(Det skal lige siges at faren også gør sit for at underholde, men han har ham kun lige 1 time inden han skal i seng om aftenen og så selvfølgelig i weekenderne)
Håber du kan hjælpe :-)
Kærlig hilsen Signe