Brev:
Vil ikke spise skemad - 10 mdr.
19. januar 2007
Alder:
10 mdr.
Vil ikke spise skemad - 10 mdr.
Hej Helen
Vi er desværre kommet ud på lidt af et sidespor mht amning og skemad, samt sovevaner. Så jeg prøver at få det hele med :-)
Da min datter var omkring 7 mdr var hun ikke længere så interesseret i bryst om dagen, så for at hun skulle få nok, lagde jeg mig med hende og snuppede hende til brystet når hun næsten sov. Dette gjorde at hun fik det bryst hun skulle have, men ødelagde også at hun blev lagt i egen seng - som hun før blev uden problemer.
Hun har nu været syg - først med udslæt som ikke er helt væk endnu - ses af hudlæge, udslættet kan pga det er virusudløst varer op til 8 uger:-(, oven i dette har vi været i vuggestuen(hun smitter ikke ifgl lægen) og her er hun blevet rigtig forkølet, med røde øjne, løbenæse og hoste. Så planen om at trappe hende ned i amninger er ligesom smuttet og oven i dette gider hun ikke skemaden!!
Jeg kan godt se at det er en dum cirkel vi er havnet i. Hun er pjevset og søger derfor bryst, gider ikke skemaden og leger meget med hapserne, så det er ikke det store hun reelt får ind. Det at jeg ammer så meget tager også plads for den rigtige mad...så jeg har brug for HJÆLP :-)
Hendes mad-dag ser sådan ud..
kl 6.00- vågen
kl-7.30 Havregrød m frugtmos(spiser næsten ingenting)bondebrød med smørost
ammes kl 8.30
kl 12.00 Pasta/mos- rugbrødshapsere med div pålæg
ammes kl 13.30
kl.15.30 frugtgrød evt hapsere/frugt i små stykker
kl 18.oo Mos + smager på vores mad(spiser næsten ingen mos)
kl 19.00
Ammes
kl 21.oo
ammes
kl 01.30
ammes.
Jeg ved godt at hun får ALT for meget bryst, er jo snart 10 måneder, jeg ved bare næsten ikke hvad jeg skal starte og slutte med.
Hun bliver løbende tilbudt hapsere indimellem de beskrevet tider, får vand og mælk på kop, drikker nogenlunde her. Vi har prøvet i forhold til skemaden at skifte pladser ved bordet, hun får selv en ske, håndmad ved siden af, fjernsynet tændt/slukket, givet mosen først. (hun spiser med os)
Hvis jeg lidt hurtigt trapper ud af amningen, får hun så nok mad? dvs regulere hun det selv op?? Skal hun evt suppleres med vitamindråber??
Håber du kan komme med lidt mad, ammestop, og søvn ideer...
Mange hilsner :-)
K.