Svar: Brentan, kogtvandsklude og zinksalve
16. december 2003
Alder:
2 mdr.
Kære Mor
Hvor er det synd for den lille pige.
Ud fra din beskrivelse lyder det som om din datter har fået svamp og det er helt korrekt at behandle dette med brentan.
Når jeg rådgiver omkring kogtvandsklude så er det uden brug af diverse salver samtidig. Enten klude eller salve og ikke sammen. Når man bruger brentan kan man også godt opleve at det blusser op, men det skulle så gerne aftage igen, for tilsidst at forsvinde. Det er vigtigt at smøre alle de dage der er ordineret, også selvom du ikke rigtig kan se mere efter lidt tid.
Brug af kogtvandsklude er et gammelt husmoderråd, som er godt mod rød og irriteret hud. Det handler ikke om at gøre området sterilt, men om at holde huden sund og lade sig gendanne naturligt. Hos jeres datter er det dog nok for slemt til at kunne virke.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske