Brev:
Magtkampe og udvikling - 15 mdr.
21. januar 2007
Alder:
15 mdr.
Magtkampe og udvikling - 15 mdr.
Hej Helen
Så må vi på den igen. :-)
Benjamin er nu snart 15 mdr. og er begyndt på de lidt større magtkampe herhjemme. ØV
Han er blevet meget hænget og jeg kan praktisk taget ikke foretage mig noget uden, at han skal være med hele tiden. For det meste prøver jeg jo at inddrage ham i det jeg laver, men engang imellem skal nogle ting jo bare overståes og det går det altså en del hurtigere at gøre det alene. Problemet er nu at han bliver hysterisk og begynder at græde, når han ikke får sin vilje og ofte ender det jo så med at mor får dårlig samvittighed og tager sig af ham.
Hvordan skal jeg takle ham? Han skal jo også lære at verdenen ikke kun drejer sig om ham.
Ud over det, føles det efterhånden også som om, at det eneste vi siger her i huset er nej og nej og nej. Han trykker efterhånden på alle knapperne hos både mor og far. Det er godt nok svært, at styre temperamentet til tider og være søde mor, som ikke får "skældt" ham ud lidt hårdere end hvad nødvendigt var. Det skulle ikke undre mig, at hans første ord er nej, så tit som han får det af vide. :-)
Vi prøver i hverdagen, at være meget pædagogiske og sørge for, at snakke med ham og ikke til ham osv. Men efter en lang arbejdsdag og en foregående nat, hvor han har meldt sig mange gange, sidder nerverne lidt uden på huden og vi får ikke altid taklet tingene, så godt som vi ville.
Det skal også siges at de sidste par måneder er gået med sygdom, mellemørebetændelser, så det har været hårdt for vores lille familie. Det virker også lidt som om, at der hele tiden dukker noget nyt op, hvis det ikke er ørene, så er det maden eller noget andet. Ørene har dog været det værste for os. Vi overvejer dræn, da der stadig er væske i dem, måske kunne moren så få sin glade dreng tilbage.......
Jeg tror det jeg prøver at sige er, om du kunne komme med nogle gode redskaber til at klare ham og forklaringer på, hvor han er i sit liv lige nu. Hvad der er fokus på og hvordan vi kan takle problemerne, så vi ikke trumler ham ned. Vi vil jo så gerne have et velafbalanceret barn, som er trygt og får alle sine behov dækket, men hvor pokker skal man dog sætte grænserne..... HJÆLP
Tak for hjælpen på forhånd!
Knus fra Camilla