Brev:
Ondt i maven - 4 mdr.
21. januar 2007
Alder:
4 mdr.
Ondt i maven - 4 mdr.
Hej Helen
Min dreng på næsten 4 måneder (29 sep.) lider af " ondt i Maven". Det er kort tid siden at jeg skrev til dig omkring hans dårlige sovevaner om natten. Jeg ammer ham fuldt ud, med undtagelse af en aftenflaske på ca 220 ml. (allomin).
Han er meget urolig i sin søvn, både nat og dag. Vågner efter kort tid, knager og flakser med armene og prutter gerne en hel del. Hvilket er hårdt for både mor og barn.
Jeg har prøvet at give ham mylicon, da han har meget luft i tarmene, men det havde ingen effekt. Han har afføring ca. hver 4-5 dag, og når det er, er han helt gasblå i hoved når han presser. Afføringen er tynd og på ingen måde hård men gør altså knuder alligevel. Det sidste jeg har prøvet er figensaft fra apoteket, men kun 2 gange så om der er en effekt eller ej er ikke til at sige på nuværende tidspunkt......
Han får allomin op aften, efter samråd med egen sp. har jeg prøvet med syrnet allomin, med umiddelbart ingen effekt.
Hvordan er det med mælkemærkerne? Er Nan mildere mod maven end allomin?
Skal jeg prøve noget laktulose?
Varme omslag, massage osv. er ikke nok for min lille mand, et eller andet skal der ske!
Han er ellers en rigtig glad lille charmetrold på næsten 8 kg. så jeg har her de sidste dage, tilbudt ham et par skefulde grød som han har spist med velbehag, men jeg/vi ville jo gerne lige have styr på maveproblemet inden vi rigtig tager fat....
Jeg ammer ham mange gange i løbet af en dag/nat, og er bange for at overfodre ham, er det egentlig muligt? Har du tilmed et bud på hvordan spiseplanen burde se ud. Han putter mellem 21-22 og står op ml. 7-9.
Kan jeg skubbe hans sengetid frem om aften til ca. 20, eller hvornår er det egentlig muligt, uden at han står op kl. 4.
Jeg har snakket med både egen læge og sp. omkring maveproblemet og synes egentlig ikke at have fundet de vises sten via dem...........
Jeg er klar over at små børn som oftes har maveproblemer, men...... dette er mit 3 barn så det er ikke på grund af uerfarenhed, at det ikke er løst endnu, men her kommer jeg til kort.
Glæder os til at hører fra dig, da vi begge ønsker/håber at komme til at sove mere en en halv time ad gangen.... :-)
En håbefuld mor.......