Brev:
Min datter på 11 mdr. vil ikke spise
18. december 2003
Alder:
11 mdr.
Min datter på 11 mdr. vil ikke spise
Min datter vil allerhelst spise grød såsom risengrød og andre grødtyper. Vi prøver hver dag at give hende det samme mad som vi får og tænker over at det skal være børne- /tyggevenligt, men hun spiser 5 -6 skefulde og vil derefter ikke have mere.
Jeg har prøvet at give hende en ske i hånden, så hun selv kan spise med, men hun ved ikke hvad hun skal bruge den til og den ryger aller andre steder hen end i tallerkenen.
Jeg har prøvet at ligge små bidder rugbrød så hun selv kan tage dem, men hun tager højst 3 og resten ryger på gulvet. Jeg er urolig for hendes ernæringstilstand, da hun næsten ikke får andet end grød.
Derudover er jeg i tvivl om jeg skal give hende det hun gerne vil have, når hun ikke vil spise det vi får til aftensmad, alternativet er at hun skal gå sulten i seng - jeg er bare bange for, at hun skal blive kræsen, hvis hun kun får det hun selv vil have. Håber du kan hjælpe mig.
Hilsen Christina