Brev:
Påvirkelig dreng
22. januar 2007
Alder:
3 mdr.
Påvirkelig dreng
Hej Helen
Min søn er i morgen 12 uger, hold da op hvor tiden går hurtigt. Han er en stor dejlig dreng på omkring 7500 g, han trives og udvikles fint. Han er meget opmærksom på sine omgivelser og suger alt til sig så han derved meget nemt bliver overstimuleret, så han derved har svært ved at falde til ro, bliver ulykkelig m.v. Vi forsøger meget at give ham ro og regelmæssighed.
Han har et godt sove hjerte, han sover fra ca kl. 22 til kl 06 afbrudt een gang hvor han får MME, så er han vågen 1 time til 1 1/2 hvorefter han sover i 4- 4 1/2 time, derefter er han vågen igen i ca 1 time til 1 1/2 hvorefter han sover i ca 3 timer og derefter er han så vågen til til vi går i seng kun afbrudt af en powernap eller to.
Hvis han ikke får sine to lange "lure" så mærker vi det med det samme, han bliver ked af det, urolig m.v. (frygter lidt når jeg skal starte i mødre gruppe hvor tidspunktet er LIGE midt i hans første lur).
Hvis vi er ude om aftenen, f.eks hos min mor hvor det foregår stille og roligt, og det blot er nogle timer, kan vi være sikre på at han bliver urolig, ked af det m.v. så lysten til at besøge familie, venner m.v. er snart lig nul. Er det "normalt" at børn i denne alder reagerer sådan ved at komme ud og "opleve" selv når det er besøg hos mormor i nogle timer hvor det foregår stille og roligt, og hvornår kan vi forvente at han "tåler" lidt mere?.
Og tak for en go' brevkasse.
Mange hilsner
Merete