Brev:
Mængde modermælkserstatning
22. januar 2007
Alder:
2 mdr.
Mængde modermælkserstatning
Hej Helen
Min søn på 10 uger får mme, men jeg synes ikke han har øget mængden den sidste uge til halvanden. For 2 uger siden vejede han 4600 og spiste ca 700-750 ml i døgnet. Jeg må formode, at han har taget på (han vejer ca. 5 kg iflg. vores egen vægt) i løbet af de 14 dage der er gået, men han spiser ikke større mængder.
Han er meget opmærksom, smiler, pludrer, "siger til" når han er sulten og sover fint. Han bliver lagt i seng omkring kl. 20.30, spiser kl. ca. 02.30 og vågner igen kl. ca. 7.30. Om dagen har vi ikke nogen fast rytme. Han spiser nogle gange mange små måltider, og sover mange små lure, andre gange spiser han store måltider og sover tilsvarende længe. Han lader også til at have brug for den mængde søvn han får, da han ellers bliver pylret.
Jeg kan bare ikke forstå, at han ikke spiser mere, for han skal vel op på 1/6 af sin kropsvægt. Jeg har prøvet at tilbyde ham mad, når jeg synes han trængte til det, men det var han ikke interesseret i. Hvad kan jeg gøre, for at ændre det og skal det ændres?
Med venlig hilsen
Betina