Brev:
Allergi og mad
22. januar 2007
Alder:
6 mdr.
Allergi og mad
Kære Helen
Tusind mange tak for dit rigtig søde og endnu engang gode svar. Det skaber lidt ro i sjælen at have en "baby-klog" med på sidelinjen nu hvor jeg færdes på områder jeg er lidt MEGET uvidende om!
Vi var til egen læge med Oliver i dag, han vil intet foretage sig mhp. Olivers eksem eller allergiske reaktioner! Han mente det evt. var fersken han foruden jordbær har reageret på! Men så længe han KUN er reageret på de 2 ting, ville han ikke henvise til andre steder! Først når eksem og allergi ikke kan hjælpes af en praksis læge mente han det var nødvendigt at lave en systematisk udredning!
Faktisk foreslog han at vi på et tidspunkt prøver med lidt fersken da han måske kunne have reageret på fersken fordi det var samme dag som det med jordbær... noget i den stil! Vi skulle jo så bare være forberedt på at han kunne blive ked af det og irriteret, men det gik jo over igen!
Har det bestemt ikke godt med at han nærmest omtalte ham som et forsøgsdyr!:(
Så nu er vores plan vel bare forsigtig at gå i gang med at præsentere Oliver for nye madvarer når han bliver 6 måneder, en ting af gangen. Lægen fortalte at han altid skal have alting to gange, da den allergiske reaktion først viser sig anden gang- ligesom jordbærrene gjorde! Så må vi jo skrive ned i en lille bog hvad der er godt og hvad der er skidt!
Synes bare det er svært når jeg ved han jo får ondt i maven når han reagerer - var det da "bare" knopper! Men nej, faktisk er det først i dag hans appetit viser sig igen - lørdag måtte vi f.eks. vække ham for at få en tredje flaske i ham - lidt over 500 ml fik vi presset i ham - ingen grød!
Nå det var vist bare en update.. her kommer spørgsmålene så!:o)
I mit sidste "brev" skrev jeg om hans fald i mælkeindtag, tror du forstod det var grøden jeg mente, men der gik vi lidt forbi hinanden:), grøden er lige ham, jeg stopper ham ved 1dl plus ca. en halv dl. æblemos! Han får nu to gange dagligt, men tænker at jeg vil trappe op til 3, hvor meget må hans mælkeindtag så ryge ned på? Hvor meget har en dreng af hans alder og behov ca. brug for!? 10 kilo og 74 cm:)
Hvornår må han få pasta og ris? Mht. pasta, er det da at foretrække med gluten fri nu, hvis han må få det overhoved?
Skal alt kød koges eller må han gerne få lidt af vores, selvfølgelig gennemstegte, pandestegte kylling f.eks.?
Stort knus herfra en vinterkold fynbo!!:o)