Brev:
Mad, søvn og antal milliliter
22. januar 2007
Alder:
5 mdr.
Mad, søvn og antal milliliter
Kære Helen
5 dage - så må jeg skrive til dig igen ;) Håber det går.
Det gik jo så fint med at få vores søn over på mme for et par uger siden. Han sov rigtigt godt .... og så gik det hele galt igen. Eller i hvert fald mere galt end godt er, tror jeg.
Vi har fulgt dit råd med at tage ham af Allomin 2 og giver all 1 og en enkelt grøn all nu. Det ser ud til at maven har det bedre. Vi havde læst på nettet at allomin 2 var fuldgyldigt - men du har ret: Det er det ikke.
Nuvel, vi bøvler lidt med det hele lige nu. Vores søn hyler meget og VIL underholdes hele tiden. Er det bare en fase, når man er fem måneder - eller kan det være en reaktion, at jeg er stoppet med at amme? Altså at han mangler tryghed? Han virker ikke, som om der er noget fysisk galt, men som om vi bare ikke må gå ;) Hans hyl er MEGET høj. Han bliver helt rød i hovedet og kryber op i det røde felt om man så må sige. Mange gange om dagen. Han har før været et meget mildt barn, der smilede meget og var glad. Vi gør hvad vi kan, for at han skal føle vi er der (han sover lur på mig f.eks. og vi leger så godt vi kan og krammer og så videre).
Hans spisemønster om dagen er ret sjatagtigt. Det virker som om, jeg virkeligt skal arbejde med at få ham til at spise. Typisk dag:
kl. 8:30: 100-150 ml grøn all
kl. 10-13: sover (barnevogn)
kl. 13:30 150-180 ml all 1(prøver at give ham vælling, men han er ikke glad for det)
kl. 15-15:50: Sover (barnevogn)
kl. 16:15: 150 all 1 ml
kl. 17:30: Får lidt sveskemos for maven (vi prøvede grøntsagsmos i dag, men fik kun hyl ud af det)
kl. 18:30-19: Sover en lur på mig i sofaen
kl. 19: Vil nogen gange gerne spise 100 ml her (andre gange ikke)
kl. 20: Vi pusler og bader og bruger så en halv time eller mere på at få ham til at spise 150-200 ml vælling.
kl. 00:30: Vågner og vil have mad (max 100 ml all 1)
Her ind imellem vågner flere gange for at få sut eller vand
kl. 4:30: Vågner og vil have mad (max 100 ml all 1)
Sover resten af morgenen i min seng, står op mellem 7:30 og 8.
Det sære er, at vi nogle nætter har held med at holde ham hen med vand og sut til langt ud på morgenen. Det batter bare ikke så meget, for vi får jo ikke sovet :( Æv!!
Det er altså ikke så slemt, som det var da jeg ammede. Men nætterne er næsten lige så endeløse, fordi han vågner så meget. Så vidt jeg kan regne ud, bliver vi nødt til at give ham mad om natten, for han spiser egentlig ikke så meget om dagen (vejer nu 8,8 kg). Eller hvad?
Han sover først kl. 21:15 og vågner nogen gang først kl 1 eller 1.30.
Jeg går og er nervøs for, om jeg mon har fået pillet ved hans sultfornemmelse?!
Hjælp.... piv :)
Mor K