Brev:
Arp, figenpålæg, uro, mælk mv.
23. januar 2007
Alder:
10 mdr.
Arp, figenpålæg, uro, mælk mv.
Kære Helen
Nu har jeg efterhånden gået og tænkt over flere forskellige praktiske spørgsmål - så nu kommer de lige alle sammen på én gang :-)
1. Min datter har stadigvæk arp siddende i hovedbunden, men pga hendes hår er det ikke nemt at se/komme til med en kam. Jeg tænker at det da ikke kan være godt at det sidder der og "tilstopper" hovedbunden! Men hvordan får jeg det væk ?? Da hun var spæd og lå pænt stille om natten kunne jeg blødgøre hendes hovedbund med babyolie - men det er lidt sværere nu da hun jo får det smurt ud over det hele!
2. Må hun få figen/daddel pålæg ? Eller er det en form for "kamufleret slik"? Det smager jo godt men er meget sødt!
3. Om natten karter min datter meget rundt i sengen og vender først den ene vej og så den anden vej :-) Men problemet her er jo så, at hun aldrig har dyne på og jeg kan ikke lide tanken om at hun ligger uden i ca 10 timer. Jeg kan jo forestille mig hvor meget vi selv ville komme til at fryse hvis vi aldrig havde dyne på! Jeg giver hende altid 2 lag tøj på om natten - strømpebukser + langærmet body, og herover natdragt, men alligevel kan hun jo godt blive kølig.. Har du et råd til hvordan vi kan gøre - eller er det bare sådan med små børn ?
4. Hun er efterhånden godt mobil og står gerne længe ved sofabord, legevogn osv. Jeg har lagt mærke til at når hun står her, foregår det ofte på tåspidserne. Er det normalt? Når hun går rundt med vores hjælp ser det dog ikke ud til, at hun er på tå!
5. Har du et godt råd til hvordan man får hende til at ville drikke mælk af kop? I hendes verden kommer mælk kun i sutteflaske, og fra en kop drikker man vand !! Inden længe skal flaskerne jo trappes ned - og så får vi jo et problem med mælkeindtaget !
6. A´pro pro mælk - hvis hun har svært ved at nå de ca 5 dl pr døgn, hvordan er det så ift jern og kalk indtaget ??
7. Tandbørstning er for tiden en by i Rusland herhjemme !! Hun blokerer ganske enkelt. Skal vi simpelthen være hårde og holde hende fast og få det overstået, eller har du andre forslag ? Det andet bliver jo noget brutalt! Vi har forsøgt at lege det igennem, lade hende holde en anden tandbørste osv, osv......
Hele 7 spørgsmål blev det til i denne omgang :-)
Glæder mig til at få svar.
Mange hilsener Mor