Svar: Er udviklingen gået i stå?
24. januar 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Lærkes mor
Det kan sagtens være det du beskriver som "stilhed for stormen" og det at Lærke lige nu pludrer mere til brystet og pludrer i høje lyde også om natten i mørke. Hun spiser også godt og er blevet god til det med koppen - det kan jo være det hun koncentrerer sig om lige nu.
Det er meget normalt at børn ligesom glemmer noget de har kunne og nogle gange tænker man at det hele er gået i stå. Det vigtigste er dog at barnet kan det og at det så koncentrerer sig om noget andet i perioder det er okay, så kommer de øvede ting frem igen på et tidspunkt.
Man kan sige det er lidt ligesom et bånd i en båndoptager. Der bliver hele tiden indspillet nyt på båndet, en gang imellem bliver der så spolet lidt tilbage og så kan hun lidt af de tidligere ting igen, men ellers koncentrerer hun sig om at indspille nye ting. De ting som er optaget på båndet, det er jo ikke forsvundet, der er bare ikke plads til at man både kan spole, indspille og afspille på samme tid - måske det billede hjælper dig?
Nu kan jeg jo ikke se Lærke og jeg har jo den holdning at forældres bekymring skal tages alvorligt. Da Lærke nu er 5 måneder gammel, så må det være tiden at I skal til lægeundersøgelse - så nævn din bekymring der og se om det er noget lægen synes I skal handle på.
Rigtig meget held og lykke til jer alle tre fortsat. Rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske