Brev:
Søvnproblemer - 7 mdr.
24. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Søvnproblemer - 7 mdr.
Kære Helen
Tak for dit svar på mine mange spørgsmål. Jeg syntes, at det kører fint nu med mad og drikke. Vi har dog stadig problemer med søvnen. Sidst fik jeg ikke gjort det klart, at vi kun vugger hende i selve vuggen/barnevognen. Jeg syntes, det går fint med søvnen det meste af dagen, men om aftenen bliver det svært. Vores dag ser således ud:
9.30: hun vågner og får morgenmad
11.30: formiddagslur (30 min - 1 time) efterfulgt af frokost
13.30-14/15: eftermiddagslur efterfulgt af vælling/mme/frugtmos
16.00/16.30-18: sen eftermiddagslur efterfulgt af aftensmad
20-21/21.30: aftenlur efterfulgt af mme
vågen fra 21.30-00.30 får vælling ved midnatstid
00.30-06.00 sover
06.00 vågner og får lidt mme. Sover derefter igen.
Grunden til at det er svært at angive præcise tidspunkter er, at det er utroligt svingende.
Om dagen sover hun enten svøbt i sin vugge eller i barnevogn udenfor. Der er ikke de store problemer med at få hende til at sove. Om aftenen er hun sværere men er glad og klar til leg sen aften. Min kæreste, som arbejder, er meget træt af denne rutine. Han vil gerne have hende til at sove kl. 20 indtil morgen. Er det muligt at flytte hendes rutine? Hun er jo et rigtigt B-menneske som sine forældre ;-) Jeg syntes hun sover al for mange små korte lure, og jeg er meget i tvivl om, hvorfor så meget af dagen går med putning/søvn? Er det normalt?
Jeg glæder mig til at høre din mening. Min kæreste og jeg er utrolig uenige om hendes aftener. Jeg syntes det er ok, at hun kommer op igen, mens han er rigtig træt af det. Hvordan kan vi blive fri for nogle meget stressende timer mellem 22-00.30?
På forhånd tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Maria