Svar: Sove 1 gang om dagen, 9½ måned
25. januar 2007
Alder:
9 mdr.
Kære Hanne
Der er enkelte børn som kan nøjes med en lur i løbet af dagen, når de er 9 måneder gamle, men de fleste vil i den alder fortsat have behov for 2 lure dagligt - en kort lur formiddag og en længere lur om eftermiddagen.
De fleste børn vil som regel først i 12-18 måneders alderen kunne nøjes med den lidt længere lur midt på dagen.
Men børn er jo forskellige og det vigtigste er at din dreng virker glad og tilfreds, har energi i løbet af dagen, lyst til at lege og spise. Hvis han har det godt med at sove en gang dagligt, så er det jo fint.
Det lyder umiddelbart som om han sover rigtig godt om natten og jeg tænker at han jo her præsterer at sove op til 12 timer i træk - så kan man ikke forvente at han sover mere om dagen. Samlet set så lyder det som om han får sit søvnbehov dækket og I lyder til at være lidt privilegerede med nattesøvnen hos jer. Hvor er det dejligt:o)
Fortsat held og lykke med ham og rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske