Brev:
Stadig urolig søvn - 8 mdr.
25. januar 2007
Alder:
8 mdr.
Stadig urolig søvn  - 8 mdr.
Hej Helen
Nu skriver jeg igen fordi jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal stille op.
Tobias er nu 8 1/2 måned og vi har stadig SÅ dårlige nætter. Det har vi haft siden han var 3 1/2 måned gammel. Til at begynde med mente vi det var appetitspring, da der gik flere uger begyndte vi på fast føde, som du anbefalede og det var han HELT klar til. Det gik bare fint og heller ingen vrøvl med maven. Men nætterne blev ikke bedre.
Så mente man at det var tænder, han fik de første 2 da han var ca 6 mdr, og har nu lige fået 2 mere. Da det i november blev rigtig slemt (vågnede hver 1/2- hele time) rådede min egen sundhedsplejerske mig til at opsøge en ørelæge. Her var han først i december og det viste sig at han havde væske i ørerne. Vi fik en næsespray til ham som vi skulle bruge en måned i håb om at det ville hjælpe, det gjorde det desværre ikke og det endte med dræn d. 16 januar. Men det har stadig ikke hjulpet.
Alt dette har samtidig resulteret i at jeg er endt i en depressionslignende tilstand pga manglende søvn og overskud for Tobias kræver også meget i løbet af dagen. Min mand hjælper ved at tage ham en del af gangene om natten, men det har heller ikke hjulpet.
Jeg vil så gerne forstå min lille dreng, så jeg kan hjælpe ham bedst muligt. Jeg ammer stadig om natten, dog ikke så meget som før, og jeg er nu blevet rådet til af lægen at stoppe helt pga konstante blødninger omkring brug af minipiller. Tobias er samtidig frygtelig morsyg for tiden, så jeg har haft virkelig svært ved at tackle det her. Jeg græd hver eneste dag til sidst.
Har du nogen ide om hvad vi kan forsøge?? PT prøver jeg en mælkefri diæt for at se om DET har nogen effekt. Vi har også prøvet at ændre hans sovemønster om dagen til færre lure for at se om natten bliver bedre, men det virker heller ikke....
Før dræn sov han meget i løbet af dagen, nu har han ikke så meget behov for det mere. Vi har kun mærket effekt af drænet om dagen....På nuværende tidspunkt spiser han stort set som os, vi supplerer med lidt grød el. lignende ved middagsbordet hvis ikke han spiser så meget af den almindelige mad, så vi er sikre på han ikke er sulten når han kommer i seng.
Det blev en lang smøre :-)
Kan du hjælpe??
Knus en frustreret mor