Brev:
Vil ikke længere ha' skemad. Tænder?
26. januar 2007
Alder:
6 mdr.
Vil ikke længere ha' skemad. Tænder?
Hej Helen
Selvom jeg godt kan læse at der pt er rigtig mange spørgsmål om babyer der ikke vil ha' skemad....så skriver jeg altså lige alligevel mit problem til dig.
Marius har de sidst 2 mdr gladeligt spist skemad, og helt op til 5 dl om dagen den sidste måned. Det var risgrød med frugt om morgenen, gulerodsmos til middag og rismelsvælling (grød) til at gå i seng på. I løbet af en uge stoppede hans lyst til skemad imidlertid, og de sidste 3 dage kan jeg ikke tvinge noget i ham overhovedet. Jeg ammer fortsat på højtryk, og det vil han heldigvis gerne ha'. Men nu når han er blevet 6mdr har han jo et behov for skemaden, ikke??
Han er også begyndt at vågne meget hyppigere om natten (hver time istedet for hveranden time), og jeg kan kun få ham til at sove på siden....han vågner hvis jeg ligger ham om på ryggen.
Igår var han så til lægen og få tjekket ører - der var heldigvis ingenting at komme efter. Men lægen foreslog at jeg et par aftenen skulle gi' ham en panodil stikpille at sove på.
Han vil heller ikke ha' sutten mere. Han bliver sur og vender hovedet væk.
Han vil heller ikke ligge ned når han er vågen. Kun sidde, stå eller hoppe....og det kræver jo begge mine hænder, så jeg er rigtig meget på.
Om dagen sover han op til 2 timer af gangen udendørs (så vækker jeg ham), men han er blevet rigtig svær at få til at falde hen.
Mine spørgsmål er så: Kan det mon være tænderne han har ondt for? Kan dog ikke se at der er nogen på vej endnu. Er det ok helt at lade være at tilbyde ham skemad i en uges tid for lige at se situationen lidt an? (han blir mildest talt rasende når han ser skeen...).
Venlig Hilsen
Signe