Brev:
Start i vuggestue - 11 mdr.
26. januar 2007
Alder:
11 mdr.
Start i vuggestue - 11 mdr.
Hej Helen
Så er tiden kommet, hvor jeg snart skal begynde i arbejde igen. Puha hvor går et år stærk;-)
Min pige startede i vuggestue d. 15/1. De 3 første dage var jeg der med hende i 1-1½ time. Det var meget spændende, men samtidig MEGET overvældende. Hun kunne nærmest klemme min lillefinger blå.
De 2 næste dage kunne jeg gå fra hende henholdsvis 15 min og 30 min. Lidt ked når jeg gik, men kunne godt lege og kigge på de andre. Blev hurtigt utryg og jeg kom igen. Men alligevel ikke så klamrende mere.
Denne uge har været lidt en blandet fornøjelse. Men meget bedre, såvel mor som barn. Hun har sovet formiddagslur der i denne uge. Gået godt sovet alt fra 1 time til 2½. Glad og tilfreds når hun vågner. Spiser godt og leger 1-2 inden jeg henter hende. Hun udvikler sig også fra dag til dag. Hun har knyttet sig godt til én fra stuen, begynder også at kunne lege lidt, vil gerne sidde i højstol og lege ved bordet, (har bedre overblik her, for det vil hun absolut ikke hjemme) kravlede igår selv lidt på opdagelse fra stuen og udi det store fællesrum. Så jo, det er bedre.
Der hvor jeg synes det er svært er om morgenen. Hun vågner kl. 6 ammes og ligger og hygger i sengen til kl. 7. Herefter afleveret mellem 8-8.30. når vi kommer smiler hun, viser sit tøjdyr, og virker egentligt meget interesseret i det hele, men så går alvoren op for hende. Hun begynder så småt at blive lidt træt og så har hun svært ved at kapere at komme ind i et stort fællesrum. Bliver meget ked/sur. Skriger lidt. Tidligere har hun også haft svært ved nye folk og steder. (de går meget hurtigt på stuen herefter).
Vi har prøvet at putte ½-1 time tidligere. Nu senest kl. 20.30. for hun vil ikke sove mere om morgenen efter amning. Tidligere kunne hun sove min. 1 time mere. Jeg tænker lidt at hun må mangle det. I løbet af dagen, sover hun som sagt ca. 1½-2 timer formiddag og siden start 2-3 timer eftermiddag. Og ellers fra 20.30-21 til 6 for det meste uden at vågne.
Jeg ved også godt at ting tager tid og det er en stor omvæltning for os alle. Det er bare pokkers svært at se og høre hende være ked. For når hun kommer hjem er der ikke noget, så er hun den samme glade, snakkende pige, der går rundt i hele huset. Hvilket hun ikke gør der. Hun pludrer lidt. Så jeg synes hun reagerer meget i vuggestuen på at være der og ikke når hun kommer hjem. Det gør mig ked af det, når jeg ved, hvad og hvordan hun ellers er.
Jeg ved ikke helt hvad jeg mere kan gøre for at hun får en så god start som muligt. Mangler hun mere søvn, hvad kan jeg gøre, når jeg står i afleverings tidspunkt. Sidder lidt med hende, snakker, leger. Får knus kys og siger farvel ha' en go' dag.
Ja, jeg tror bare at jeg trængte til at få det ud, for det er så pokkers svært og det gør meget ondt på mig. Prøver overfor hende at være glad og smilende. Dine tanker og overvejelser er velkomne, glæder mig til at læse dem. Og ja, det hele skal nok gå, det ved jeg, men det er svært.
Go' weekend