Brev:
Mad - 16 mdr.
26. januar 2007
Alder:
16 mdr.
Mad - 16 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver til dig, da jeg vil høre om du evt. har nogle forslag til, hvad jeg kan stille op. Min datter på nu 16 måneder vil konsekvent ikke spise grøntsager og helst heller ikke for meget frugt, hvilket hendes mor jo er lidt ked af : )
Til morgen spiser hun fint (som regel det der solgrød i forskellige varianter, da det virker som om hun er træt af alm. havregrød. Det er længe siden jeg har serveret øllebrød, men de gange jeg har gjort det, har jeg kunnet smide det hele ud igen.
Til middag får hun brød, hvor hun for det meste piller pålægget af og spiser det - brødet kan spises hvis det er nyt fra bageren : ) Hvis vi er heldige spiser hun lidt agurk eller peberfrugt til.
Til aften spiser hun udelukkende kun kød - grøntsagerne rører hun ikke og jeg har en teori om at hun ikke bryder sig om kogte grøntsager. Vi har prøvet at rive hende lidt råkost med gulerødder og æbler som hun var glad for, men det er ikke spændende mere. Jeg har også prøvet at lave rødkålssalat med lidt figner og sådan i men det ville hun ikke smage på. Majs og ærter var hun meget glad for i en periode men det er heller ikke interessant længere. Frugt spiser hun heller ikke meget af. Indimellem pærer, æble, vindruer eller banan, men ikke noget med citrus. Til gengæld vil hun næsten altid have rosiner eller de der frugtstænger med figen.
Har du nogle ideer til hvad vi kan prøve at servere evt også til aften? Vi er nok slemme til at lave meget kød der er stegt på panden hvilket jo ikke er det sundeste. Fisk til aftensmad bryder hun sig ikke meget om, men spiser det gladeligt i form af fiske frikadeller. De steges jo dog også på panden.....
Ser frem til at høre fra dig.
Venlig hilsen Skytten