Brev:
Putning og søvn - 8 mdr.
26. januar 2007
Alder:
8 mdr.
Putning og søvn - 8 mdr.
Kære Helen
Tak for dit svar - jeg nåede ikke at afprøve dine råd, for lige fra den ene dag til den anden begyndte min datter at sove - hurra!!!! Men hun kan stadig godt finde på at vågne ind i mellem om aftenen før vi går i seng, hvor hun bare ligger og klynker i søvne.
Det er min fornemmelse, at jeg forstyrrer hende, hvis jeg prøver at hjælpe hende med at sove videre ved at vende hende, nusse hende eller hviske til hende - ja bare hvis jeg går ind i soveværelset. Min kæreste har dog af og til lidt mere held med det - men langt fra altid. Så jeg tror vi vil prøve at lade hende ligge og klynke lidt for at se, hvad der sker, men hvor lang tid skal jeg give hende til at falde i søvn igen selv? Hun falder normalt meget hurtigt i søvn; både om dagen og om aftenen; det tager mellem 2 og 10 minutter, så sover hun.
Vi har snakket om, at det er ved at være på tide, at hun kommer ind på sit eget værelse og sover. Har du nogen ideer til, hvordan vi gør det, så hun ikke bliver utryg ved det? Jeg vil så nødigt have at hun begynder at vågne hver anden time igen.
De næste par måneder skal jeg være væk hjemmefra to aftener om ugen, og det er derfor min kæreste, der skal putte vores datter - vi har prøvet det, og det går fint.
Jeg plejer at amme hende lige inden sengetid, og det kan far jo af gode grunde ikke, men hun accepterer også at blive puttet uden ammetår. Mit spørgsmål er så, om jeg helt skal droppe amningen inden puttetid - om det forvirrer hende, at hun nogle gange bliver ammet, og andre gange ikke?
Med venlig hilsen
Christina