Brev:
Søvn, kost og væske
28. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Søvn, kost og væske
Hej Helen
Jeg tror min søn på 7 1/2 måned har fået en dårlige vane. Han vågner hver nat kl ca 1, 5 og 7. Det er lige meget hvad tid han kommer i seng, så vågner han på disse tidspunkter. Hans normale puttetid er ca 9 og vi står op kl ca 8. Jeg ved ikke hvordan jeg får ham til at falde i søvn på andre måder end ved at tilbyde ham bryst. Min mand har prøvet at gå ind til ham, men så går der kun højst 1/2 time før han vågner igen.
Er det en dårlig vane og hvordan bryder man den, eller kan det være noget andet? Han spiser rigtig godt i løbet af dagen, så jeg kan ikke tro han er sulten.
Hvor meget vand skal vi tilbyde vores børn til deres måltider? Vores datter, også 7 1/2 måned spiser ikke ret meget, men hun vil meget gerne have vand. Fylder hun maven med vand istedet for mad? Da de spiser 3 måltider fast mad om dagen, ammer jeg ikke ret meget mere - til nat og om natten. Dækker det deres væskebehov?
Når vores datter hverken har spist ret meget til morgenmad eller frokost, skal jeg så tilbyde hende bryst eller acceptere at hun ikke vil have mere og håbe på at hun så her bedre appetit til aftensmad? Måske er det konsistensen hun ikke er så vild med, men vi er nødt til at mose alt deres mad, da de ikke har fået nogen tænder endnu. Hvad kan vi ellers gøre for at få hende til at spise?
Håber du kan hjælpe os.
På forhånd tak.
Tine