Brev:
Leg om natten
29. januar 2007
Alder:
10 mdr.
Leg om natten
Hej Helen
Nu er det 1,5 md siden, du gav mig tippet mht. vand til Laura om natten. Da vi var i DK på juleferie og min mand har rejst meget i starten af januar, er vi først begyndt på det for en uge siden.....
Det er gået meget godt og fra at Laura vågnede hver 2.-3. time og ville ammes, så vågner hun nu kun én gang, og det er kl.04, hvor hun græder. Når min mand går ind til hende og tager hende op, falder hun i søvn i favnen på ham med det samme, men når han så lægger hende tilbage i sengen, vågner hun op, og tror at de skal lege. I ca. 20 min. rejser hun sig konstant op i sengen og tumler rundt. Når min mand så går ud af værelset klynker hun og protesterer. Efter et par minutter går han ind til hende igen, og så er det som om hun forstår, at nu skal hun sove, for så falder hun i søvn igen efter ca. 5 min. Det hele tager altså ca. 1/2 time. (hun drikker nogle slurke vand, som hun bliver tilbudt af kop.)
Hun sover altså fra 19-04 og så har hun den halve time, hvor hun ikke vil sove, og så sover hun igen til ca. halv syv - syv.
Jeg ammer hende stadig om aftenen inden hun bliver puttet, men jeg gør det med lyset tændt og sørger for, at hun er vågen, når hun bliver lagt. Det accepterer hun heldigvis også nu, og jeg sidder hos hende indtil hun falder i søvn (det tager hende ca. 15 min. at falde til ro efter hun er lagt.) Og så ammer jeg som det første, når hun vågner om morgenen.
Kan hun være sulten kl.04?
Har du et godt tip, hvad vi skal gøre for, at hun ikke tror, at hun skal lege?
Mht. morgenmaden, så forsøger jeg at give hende havregrød kl.9 - et par timer efter, jeg har ammet, men hun spiser måske fem skefulde og så vender hun surt hovedet væk. Det er som om hun ikke er helt sulten. Når hun så har sovet fra ca.10-11, så vil hun gerne spise, og så giver jeg hende øllebrød med revet pære, er det ok? For mig virker det bare underligt, at hun ikke er mere sulten, når hun ikke har fået mad fra 19-07 og så kun får mælk kl.7, at hun så ikke har lyst til mere "rigtig" fast føde.
Nu, hvor jeg kun ammer morgen og aften, hvor meget mme skal jeg så ca. give hende af kop til måltiderne?
Glæder mig til at høre fra dig!
Mange hilsner
Louise