Brev:
Flyve og ferie med aktiv baby
29. januar 2007
Alder:
10 mdr.
Flyve og ferie med aktiv baby
Kære Helen
Vi står overfor at skal på en uges charterferie med Albert på 10 1/2 mdr. Og det frembringer en del spørgsmål i mit hoved, som jeg håber du kan hjælpe mig med.
Vi skal for det første flyve i 5 1/2 time, hvilket er en smule angstfremkaldende for mig at tænke på, da Albert for tiden er MEGET aktiv, og så absolut ikke gider at sidde på skødet alt for længe af gangen. Har du nogle gode råd til aktiviteter, man kan lave med ham eller ting man kan medbringe, som kan afhjælpe alt for meget kaos?
Jeg er lidt på herrens mark mht. legetøj eller anden underholdning vi kan medbringe da dét, som for tiden hitter herhjemme, er nogle større ting, som ikke rigtig kan medbringes på et fly.
Han er helt pjattet med at komme i bad og svømmehal, så derfor vil det være oplagt at tage ham med i poolen på ferien. Men vi er lidt i tvivl om, om vandet er for koldt til ham - den opvarmede pool er vist omkring 23 grader. Må han bade i den?
Og hvis han må, hvad vil du så anbefale mht. badebukser? Jeg har nogle bukser, som hedder blebadebukser, hvilket jeg formoder betyder, at de skal udenpå bleen. Men jeg har set at man også kan købe nogle engangsbadebleer eller noget i den retning. Hvad vil du foreslå?
Hvordan er det nu lige med solcremen? Skal det ikke helst være en total sunblock eller hvor høj skal faktoren være? Må han bruge den samme slags som vi bruger, eller er der en bestemt slags som er bedst til så små børn?
Er der ellers noget du synes vi skal være opmærksomme på eller huske, når vi skal have sådan en lille fyr med på charterferie?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Alberts mor