Svar: D-vitamin - 3 mdr.
30. januar 2007
Alder:
3 mdr.
Kære Helene
D-vitamin kan fint gives sammen med amning, men der er heller ikke noget i vejen for at man giver det ind imellem amningerne, hvis det passer bedst.
Man kan evt. klemme lidt modermælk ud på en ske og dryppe d-vitaminerne på, så klistrer de mere fast til mælken end til skeen.
Det vigtigste er at barnet får sine vitaminer om det så er på den ene eller den anden måde gør ikke så meget. Hvis man fornemmer at mavekneb undgås ved at blande vitaminer og modermælk, så er dette naturligvis langt at foretrække:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske