Brev:
At sove ude ved andre
31. januar 2007
Alder:
6 mdr.
At sove ude ved andre
Kære Helen
I dag har har mildest talt været en L---- dag, æv... Min lille dejlige dreng vil ikke sove, når vi er ude hos andre på trods af, at han bliver puttet i sin barnevogn enten i sin "pose" eller med sin egen dyne.
Jeg prøver at gøre præcis, som vi gør, når vi er hjemme; men jeg får kun en ulykkelig dreng til gengæld. I dag har han kun sovet 1½ time sammenlagt, og det er klart for lidt - han er helt ødelagt, det lille pus.
Nu er vi lige kommet ind ad døren, og han er puttet i sin egen seng og sover - det tog ikke en gang ét sekund, da han jo var super baldret.. Men, suk, vi farter ikke land og rige rundt eller er ude hver dag og han har en okay rytme; men den bliver brudt, hvis der er andre til stede eller hvis vi er ude - hvad gør jeg?
Jeg har to gode veninder, som har børn på samme alder som mig, så vi synes jo, at det er dejligt at de kan "lege" sammen; men en lur undgår han også selvom de andres børn sover til formiddag eller middag.
Som jeg vist før har nævnt, så er han er meget nysgerrig lille dreng, og jeg synes jeg skærmer ham eller ligger ham i et roligt rum, når han skal sove...
Om 1 måneds tid skal han til at passes af andre..Først af farmor og siden af mormor herhjemme, og så bliver han afleveret ved min veninde; mens jeg selv er på arbejde... Men tanken bliver da helt ubærlig, hvis han skal være drøn ulykkelig og kvæstet af træthed, fordi han ikke vil/kan sove ude ved andre/andre steder end herhjemme.
Det mest gængse råd jeg har fået er, at bruge "godnat og sov godt"-metoden, og den har vi også brugt herhjemme; men jeg føler ikke det er det helt rigtige - kan du foreslå andre?
Han er ikke så vild med at sidde og aer og nusser eller holder i hånd, for så liver han bare helt op eller bliver sur... Men der må da være en måde?
Tine