Brev:
Amning og søvn - 9 mdr.
31. januar 2007
Alder:
9 mdr.
Amning og søvn - 9 mdr.
Kære Helen
Jeg har en lille dreng på 9 måneder. Jeg har ammet ham fuld tid indtil han var 5½ måned, hvor jeg stille og roligt begyndte at introducere ham for skemad. Han var i starten ikke særlig vild med det. I dag spiser han grød om morgenen, rugbrød til middag, frugt til eftermiddag og kartofler med forskelligt kød om aftenen plus lidt havregrød inden han skal i seng. Han bliver stadig ammet morgen, lidt eftermiddag og aften. Men det går langsom og han kaster sig ikke over maden på samme måde, som jeg har set andre børn gør det.
Han er stadig ret glad for at blive ammet og vågner tit om natten for at få bryst eller nok mere hygge. Det er meget forskelligt, hvordan han vågner men ofte er det ved en 2 tiden og igen klokken fire og så igen halv seks. Den sidste er ok for det er for mig det samme som morgenamningen, men de andre er opslidende.
Vi har prøvet at lade mig sove på sofaen og lade min kæreste give ham vand - det går også sådan nogenlunde, men det er jo ikke en holdbar løsning.
Vi har ikke rigtig, så han kan få sit eget værelse.
Så hvordan - og det er jeg nok ikke den eneste der har spurgt dig om - men hvordan får jeg min dreng til at sove igennem eller i det mindste ikke forlange mælk om natten.
Derudover har han lige været snottet og lidt syg - det har så gjort, at han kun vil falde i søvn, hvis jeg ammer ham i soveværelset og ligger ham direkte ned i sengen, hvilket jo heller ikke er godt, da de ikke må forbinde amning med søvn. Hvordan løser jeg det problem?
Ser frem til at høre fra dig!
Med venlig hilsen
Kristina