Brev:
Forskellige spørgsmål om mad, rød numse og mælkeindtag
31. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Forskellige spørgsmål om mad, rød numse og mælkeindtag
Hej Helen
Jeg troede man var så klog som 2. gangsmor, men der er altså flere ting jeg er i tvivl om. Håber du kan hjælpe!
1) Min datter er 7½ måned nu. Hun gider simpelthen ikke sin havregrød p.t. om morgenen. Jeg har en gang givet hende Weetabix med lun Allomin 2 på. DET røg ned;-) Må man egentlig det? Altså forstået på som Er det et godt morgenmåltid??
2) Hun elsker at spise selv, og mestrer pincetgrebet fint. Og hun ELSKER at sidde og fange majs (og alt muligt andet) og stoppe dem ind - men de ryger hele igennem maven og ud i bleen. Er hele majs så ok??
3) Til aften får hun diverse grøntsager kogt sammen - og så moser jeg dem med en gaffel hver for sig med lidt smør eller olie. Kød VIL hun bare ikke have. Er det tilstrækkeligt at hun får leverpostej/makrel/torskerogn til frokosten på bondebrødshapsere, eller synes du jeg SKAL få noget kød i hende om aftenen også?
4) Må de egentlig få rejer? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det i Sundhedsstyrelsens pjece!
5) Og hvad med hårdkogt æg?
6) Hvad er dit allerbedste råd mod rød numse? Vi har fået købt nogle bleer som åbenbart ikke duer til hendes numse, for den er simpelthen så rød:-( Jeg har lavet kogtvandsklude og smurt med Weleda numsecreme, men jeg magler altså noget mere "effektivt", så hvis du har et råd tager jeg imod med kyshånd... Hun ligger med bar numse så ofte som muligt...
7) og endelig - MÆLK. Jeg er så meget i tvivl om hvorvidt hun får nok. Hun får 200 ml. tidlig morgen, ca. 100 ml. i morgenmaden og 200 ml. Hipp majsvælling inden sengetid. Synes du jeg skal give mere mælk i løbet af dagen?? Til de andre måltider får hun vand, og hun drikker så fint af glas.
Sikke en masse spørgsmål.
På forhånd tak for svar:-)
Med venlig hilsen
Rikke