Svar: Mad og søvnproblemer pga. tænder?
31. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Kathrine
Når jeg læser din dagsplan, så tænker jeg at det bestemt lyder som om din lille dreng spiser rigtig godt. Og det er således ikke mad han mangler. Derudover tænker jeg at du tilbyder ham brystet passende, - det lyder dog som om han nogle gange ikke spiser særlig meget ved brystet - du tilbyder og han tager lidt eller afviser, og måske er det her problemet ligger.
Jeg forestiller mig at han måske har lidt svært ved at koncentrere sig tilstrækkeligt ved brystet om dagen, hvor han om natten har lettere ved at spise og tage godt fra. Du skriver at han formiddag og over middag ammes hvis han vil og jeg tænker at han måske ikke helt har behov for det her, fordi han har spist så hyppigt hos dig om natten.
Du skriver også at du har forsøgt princippet med kun at tilbyde brystet kortvarigt om natten og et eller andet sted tænker jeg at det må være vejen frem hos jer. Prøv om du så vidt muligt kan undvære amning om natten og hvis det er nødvendigt så så kort som muligt. Ernæringsmæssigt tror jeg ikke din dreng har behov for mælken - heller ikke selv om han er en stor og aktiv dreng.
Jeg tænker at hvis du formår at få skruet lidt ned for amningerne om natten, så vil du sandsynligvis få ham til at spise mere bryst om formiddagen og overmiddag, så han stille og roligt ændrer lidt rytme.
Håberdet vil hjælpejer lidt videre. Rigtig meget held og lykke og rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske