Brev:
Eget værelse, 4 måneder?
31. januar 2007
Alder:
2 mdr.
Eget værelse, 4 måneder?
Hej Helen
Vi skal flytte om et par måneder, og jeg har i den forbindelse et spørgsmål ang., hvornår det er ansvarligt at lade børn sove på eget værelse. Vores drenge vil, når vi flytter, være henholdsvis 2½ år og 4 måneder gamle. De kommer til at dele værelse umiddelbart ved siden af vores soveværelse. De er vant til at sove sammen, til hinandens lyde etc., fordi vi hvor vi bor i dag alle fire deler soveværelse. Vi putter dem desuden på samme tidspunkt nu, hvilket fungerer rigtigt godt (tak for dit råd for øvrigt – virkede fint). De er altså på flere måder vant til hinandens selskab.
Jeg har hørt, at det skulle være et godt tidspunkt, at flytte børn til eget værelse, når de er et halvt år gamle. Men jeg overvejer meget at lade dem begge flytte ind sammen på deres nye værelse med det samme (selvom den yngste så kun er fire måneder), så vi ikke skal til at skifte rutiner igen et par måneder efter, hvor de fx ikke længere er vant til at høre hinandens lyde og måske vil vågne herved.
I forhold til natamning forestiller jeg mig blot at gå ind at hente den lille, når han skal ammes og lægge ham tilbage i vuggen bagefter.
Vil det være problematisk at gøre det sådan?
Hilsen,
Trine