Brev:
Overgang til skemad - 5 mdr.
31. januar 2007
Alder:
5 mdr.
Overgang til skemad - 5 mdr.
Hej Helen
Tak for en god brevkasse..
Jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber du vil svare på??
Jeg har en dejlig datter, der lige er blevet 5 mdr. og jeg vil gerne begynde at erstatte modermælken med skemåltider. Hun er indtil nu kun blevet ammet og her den sidste uge er hun begyndt at smage mos (hun har prøvet pære, kartoffel og gulerod) som da også går nogenlunde.
Hendes dag med søvn og mad ser nu således ud:
Kl. 9.00 vågner hun og ammes inde i vores seng - det kan vare lige fra 10- 50 min..
Kl. ca. 11 får hun en kort formiddagslur på ca. 25 min.
Kl. ca. 12 ammes hun (og får lidt mos)
Kl. ca. 12.30 kommer hun i barnevognen og her sover hun ca. 2 1/2 - 3 timer
Kl. ca. 15.30 ammes hun
kl. ca. 18 ammes hun
Kl. ca. 20 ammes hun
Kl. ca. 22 ammes hun inde i vores seng 30 min. - 1 time hvorefter vi lægger hende ind på værelset i hendes egen seng (det har vi gjort de sidste to nætter, før det sov hun ude på gangen i barnevognen)
Herefter sover hun hele natten- det er bare så skønt (det har hun i øvrigt gjort siden hun var 6 uger, så jeg har bestemt ikke noget at klage over).
Så nu er det, jeg gerne vil have, hvis du kunne give mig en slags plan, hvor jeg erstatter mælken med skemad og om du i det hele taget synes hendes dag ser fornuftig ud eller om du har nogle forslag til forandringer??
Hvad med vand eller mælk til måltiderne??
Jeg vil jo også gerne væk fra nærmest at amme hende i søvn, selvom hun godt nok ikke sover når hun bliver lagt i sin seng - men som det er nu, har vi ikke noget putteritual.
Hun er glad og godt tilpas, hun elsker at pludre og "køre" bil og jeg tror hun er godt med i udviklingen. Jeg synes dog ikk hun tager så meget på længere, så derfor vil jeg gerne starte på skemaden. Hun vejer ca. 6.8 kg og er ca. 66 cm..
På forhånd tak
Sarah