Brev:
Kaster op, når han skal bøvse af
31. januar 2007
Alder:
6 mdr.
Kaster op, når han skal bøvse af
Hej
Jeg har en sund og rask, meget aktiv dreng på 6 mdr. Han både ruller begge veje, sidder uden støtte og uden at vælte med meget rank ryg fra 5 mdr, vil meget gerne stå, allerede fra 1 mdr. er utrolig stærk. Er begyndt at komme op på alle fire, når han sidder flytter han sig ved at bøje og strække benene, når han ligger drejer han om egen akse og møver frem og tilbage.
Han har ikke taget på i vægt siden han var 5 mdr, men er blevet flere cm længere. Han vejer 9,3 kg og er 75 cm med lange arme og ben, bruger 86/92 i natdragter for at ærmer og ben er lange nok.
Han står op ved 9 tiden
Spiser ca 2 dl hjemmelavet ris/majs/boghvede/ølle eller hirse-grød med lidt frugtmos lavet på mælkeerstatning eller sødmælk og lidt becel kl halv 10 og ca 2-3 snapseglas vand
Får en flaske med 150 ml allomin rismels erstatning kl ca 11 , men kan så godt nærmest kaste de 50 ml op igen, har sat det ned fra 250 ml, da han gjorde det samme, det er ikke hver gang.
og sover til ca kl 1 halv 2
Her får han grøntsagsmos med lidt kød eller grød ca 2 dl med lidt frugtmos og 2-3 snapseglas vand
Får mellem 150-250 ml majsvælling kl ca 15.30
kan også godt kaste noget op her.
Sover mellem 1½-3 timer
Kl ca 19 kartofler og grøntsager med lidt kød og frugtmos ca 2 dl og 2-3 snapseglas vand.
Ca kl 21 150-250 ml majsvælling kan også godt kaste noget op her
og sover så igennem til kl ca 9 næste morgen.
Når han får skemad siger han fint selv fra når han ikke vil have mere, ved at spytte ud. Når han får flaske siger han også fra ved at vende hovedet.
Han gylper lidt engang imellem når han roder rundt og lige har spist, men det er nok fordi han ikke kan sidde eller ligge stille.
Når han kaster op er det efter flasken er givet og han skal bøvse af, at der kommer noget i forbindelse med bøvsen. Ikke når han bøvser ind imellem når han får flaske.
Han er en meget glad dreng, maven fungerer rigtig fint. Er kun lidt vrøvlet hvis han er meget træt eller meget sulten.
Hvad kan jeg gøre for at undgå hans opkast. Skal jeg lave hans spise og sove vaner om og hvad har han behov for, regner med at grunden til at han ikke har taget på den sidste mdr. er fordi han er så aktiv og er blevet længere, kan det være korrekt???