Svar: Øllebrød
31. januar 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Linda
Enten bør man lave øllebrøden selv fra bunden eller også bør man købe et af de produkter, som er specielt til børn.
Selvom det for nylig er kommet frem at de industrielle produkter til børn er mangelfulde, så er der fortsat så store krav til disse produkter i DK, at det må langt mere sikkert at vælge disse. Jeg tænker her på krav til indholdsstoffer, energi osv. Børnemadsprodukter må f.eks. ikke indeholde farvestoffer, konserveringsmidler osv.
Hvis du ikke har mulighed for at lave øllebrøden selv, fordi I en dag skal på tur eller lignende, så vil jeg derfor anbefale at du køber et produkt beregnet til børn.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske