Brev:
Søvnrytmedrillerier - 5 mdr.
1. februar 2007
Alder:
5 mdr.
Søvnrytmedrillerier - 5 mdr.
Hej
Jeg har en datter der nærmer sig de 6 mdr. Hun har aldrig været rigtig god til at sove om natten, men nu er det da helt skidt.
Hun ammes ikke ret meget mere, hun gider det ikke rigtig på nær om natten, men mængden er meget lille. Hun er begyndt med grød og får vælling inden hun skal sove om aftenen. Det falder hun som regel i søvn ved og hun lægges ind. Hun vågner så efter en halv times tid, men falder i søvn igen ved et bryst.
Hele natten igennem sover hun max 1½ time men typisk 1 time. Hun har egentlig ikke behov for mad, så jeg er begyndt med at hun kun får kamillete om natten. Vi har forsøgt at hun sover i barnevognen om natten eller hun sover hos mig om natten. Det er ikke min fornemmelse at hun har ondt, men blot at hun har behov for tryghed og har tillagt sig det som vane. Jeg har også tænkt at hun måske har svært ved at falde i dyb søvn og vågner i stedet. Hun skriger ikke men klynker og vil op og putter sig igen i mine arme.
Om dagen vågner hun også efter en time, men putter sig med sin sut igen. Sutten er hun ikke vild med om natten.
Hvordan får vi brudt hendes vane? Mor er ved at være rigtig træt....
Hilsen Hanne