Brev:
Søvnproblemer 7½ mdr
1. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Søvnproblemer 7½ mdr
Hej Helen
Jeg har en datter på 7½ måned, som vi har store søvnproblemer med om aftenen.
Hun bliver puttet når hun er træt, og det er oftest ved 19 tiden. Hun får vælling i hendes egen seng, hvorefter vi går ud.
Nogle gange falder hun i søvn af sig selv med det samme.
Her kommer så første problem:
De gange hun falder i søvn med det samme, vågner hun altid efter ½ time og vil ikke sove igen. Der går næsten altid 2 - 3 timer før hun sover.
Andet problem:
De gange hun ikke falder i søvn med det samme, kan hun ligge i 2 - 3 timer før hun sover. Hun er træt, men falder ikke i søvn. Hun skiftevis græder og ligger og pludrer. Når vi går ind til hende, holder hun som regel op med at græde, og begynder at ligge og "snakke" og grine. Går vi derimod starter gråden med det samme.
Det er frustrerende at vi skal sidde i flere timer, før hun sover, men også hvis hun så falder i søvn, vågner hun igen efter ½ time. Vi er ved at være godt trætte af det, da vi ikke har ret meget tid sammen om aftenen.
Hun vågner omkring 6-7 tiden hvor hun får en flaske i sengen og sover igen til ca 9 tiden. Om dagen får hun 1 - 2 lure på ca 2 timer.
Håber du har et godt råd.
Venlig hilsen Lene