Svar: Sove ude i vuggestue
2. februar 2007
Alder:
12 mdr.
Hej med jer
Der findes så vidt jeg ved ingen lovgivning, eller regler, der siger, at børn ikke må sove ude og ikke spændes fast selvom de er over 2 år.
Men kommunerne kan have nogle interne regler, som de følger af forskellige årsager. Det kunne f.eks. være fordi at krybberne eller barnevognene er for lette eller for små til de store børn.
Jeg vil tro at vuggestuen selv har noget materiale med disse regler ellers kan du kontakte kommunen og få besked og forklaring der.
Håber dette hjælper dig lidt videre. Rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske