Brev:
Glidebane?
2. februar 2007
Alder:
14 mdr.
Glidebane?
Hej Helen
Ville lige have en professionel vurdering af, hvad vi har rodet os ud i:-).
Som du ved, har vi altid haft søvnproblemer med Ida i større eller mindre grad. Sidste skridt i udviklingen er så, at vi har taget hendes seng ind ved siden af vores, efter at have måttet indse, at jeg faktisk sov på en madras inde ved hende fra kl ca 23-24 hver nat. Vi havde lagt madrassen ind i håb om, at vi efterhånden kunne lære hende at sove i eget værelse hele natten, hvis vi i en periode sov hos hende.
Men nej. Hun vågnede og nægtede at sove videre, hvis jeg ikke lagde mig først på gulvet og senere på madrassen, og jeg faldt naturligvis altid i søvn, inden hun sov tungt nok til, at jeg kunne gå. Det tog ofte omkring en time, hvor hun skreg, hvis jeg gik, men lagde sig ned igen uden en lyd, hvis jeg lå på gulvet. Jeg blev efterhånden træt af at sove på gulvet, og vi flyttede sengen ind i håb om, at hun så sov roligt der.
Det gør hun egentligt også. Hun sover ofte til 4-tiden. Her vågner hun og vi tager hende over i sengen til os, hvor hun putter nogle en gange en time med hår-nusseri osv inden hun sover videre. Alt i alt ok. Men nogle gange (læs hveranden dag) vågner hun før. Måske kl 24. Og så tager vi hende over i sengen, hvor hun så sover videre.
Dette er ok med os. Vi synes det er hyggeligt og får også sovet ok til at gå på arbejde. Det er alt, vi kræver efterhånden:-). Men...som den bekymrende mor, man jo er...kan ikke lade være med at bekymre mig om, hvad vi roder os ud i senere. Hvad vil du råde os til? Skal vi flytte hende tilbage og fortsætte med at forsøge at få hende til at sove i eget værelse og egen seng, fordi det jo egentlig er det vi ønsker, hvis vi havde noget at skulle have sagt om natten? Eller er det ok, hvad vi gør, baseret på den erfaring, at Ida på ingen måde, er et barn, der kan lide at sove alene?
Hilsen
den som altid lidt forvirrede mor