Svar: Sovevaner - skal jeg følge min datters rytme?
2. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Anette
Min umiddelbare tanke er at det er en overgang. Da Ida spiser godt og sover godt om dagen, så er der ikke så meget andet at gøre end at forsøge at få hende til at sove videre tidlig morgen ved at tilbyde brystet.
Kan du lægge dig med hende, så hun ligger helt tæt og måske derfor finder roen? Kan du prøve at lægge hende til med det samme hun klynker første gang i håb om at hun så ikke når at vågne for meget op, men tager bare ½ time ekstra?
Du skal naturligvis sørge for at der er mørkt i soveværelset, så hun ikke står op med solen - men det er jo mere om sommeren det plejer at være et problem og burde ikke være årsagen kl. 04.
Jeg tror at tiden skal arbejde for jer. Den gyldne løsning har jeg ikke lige her:o)
Rigtig meget held og lykke med hende fortsat.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske