Brev:
Søvn 11 uger
2. februar 2007
Alder:
2 mdr.
Søvn 11 uger
Hej
Jeg har en søn på 11 uger. Han tager en fin formiddagslur i barnevognen, tit ca. 3 timer. Nogle gange må jeg ud og give ham sutten, men ellers sover han fint. Han skal tit lige vugges/køres i søvn, men max. et par min. Eftermiddagsluren går også fint. ca. samme mønstre som om formiddagen, luren er ikke altid lige så lang, måske et par timer.
Nu når vi så til det tidspunkthvor det går galt. Den lur som han skal have sidst på eftermiddagen el. først på aftenen. Han vil ikke sove i barnevognen udenfor da det er mørkt, og indenfor kan han slet ikke finde ro på trods af, at han er meget træt. Jeg må gerne gå og vugge ham i mine arme til han sover. Jeg kan ikke lægge ham fra mig for så vågner han. Sådan sover han så ca. 1 time.
Når vi så når til næste lur, som gerne skulle være til natten, er det samme problem blot at her kan jeg ikke vugge ham i søvn, han vil ikke overgive sig trods træthed, og tit går der omkring 2-3 timer fra vi starter til han overtræt falder i søvn.
Om natten falder han for det meste i søvn ved brystet, og der kan jeg så også for det meste lægge ham bagefter. Jeg ammer ham udelukkende, og han tager fint på, så min sundhedsplejerske mente ikke jeg behøvede at suplere med mme til natten. Min tanke var blot at jeg måske så kunne få ham til at falde til ro. Hvad mener du?
Han vejer 6,3 kg. Vi har i den sidste periode haft barnevognen herinde om natten. Det er ikke nemmere at få ham til at sove, men nogle nætter sover han lidt længere stræk, inden han vågner.
Håber du har et supergodt råd, så vores dejlige dreng ikke skal græde sig i søvn over 2-3 timer hver aften.
Mor med stort M