Brev:
Modermælk kontra modermælkserstatning
3. februar 2007
Alder:
8 mdr.
Modermælk kontra modermælkserstatning
Hejsa
Jeg har ikke været i stand til at amme min pige, så derfor har jeg pumpet min mælk ud og givet hende det på flaske. De gange jeg ikke har været i stand til at følge med har jeg suppleret hendes måltider med mme (det udgør typisk 2 ud af hendes 8 måltider). Jeg har pumpet mælk ud nu i 2 måneder og overvejer at stoppe, men bliver plaget af dårlig samvittighed.
Jeg har et aktivt liv, hvilket betyder at jeg ikke sidder hjemme hele tiden, men besøger gerne bedsteforældrene og mødes med veninderne - jeg overvejer at stoppe med at pumpe, da det er besværligt for mig at slæbe pumpen med over det hele og finde rum, hvor jeg kan pumpe ud i fred og ro. Jeg lejer pumpen af Falck, så der er også omkostninger involveret.
Jeg er dog ikke helt holdt op, for jeg bliver plaget af dårlig samvittighed, for mm er jo det bedste for barnet!
Derfor vil jeg spørge dig til råds: Er det i orden at stoppe og give hende udelukkende mme fremover, eller er det egoistisk af mig, forstået på den måde, at jeg burde tage mig sammen og blive ved med at pumpe så længe jeg kan?
Hilsen
Renata