Brev:
Ben og armspjæt fra kl to om natten og frem til morgen
4. februar 2007
Alder:
3 mdr.
Ben og armspjæt fra kl to om natten og frem til morgen
Hej
Vi har en lille pige på 3 1/2 mdr, som for et par uger siden havde nogle fine sovevaner, med at blive lagt ved otte tiden-sove ca tre til fem timer og derefter i mors og fars seng i intervaller på tre timer af gangen. Jeg ammede om natten derfor hver tredje time...
Men nu er der vendt op og ned på det hele og når hun lægges til at sove om aftenen nu, er der højst tale om at hun sover to timer i det første ryk, men det kan man sådan set godt leve med, det nye er at hun fra kl to til kl otte om morgenen ligger og spjætter voldsomt med arme og ben, mens hun klynker og søger. Jeg har derfor ammet hende, hvilket også virker til at give ro, og hun falder i søvn - MEN kun en halv til en hel time, hvorefter hun igen genoptager natgymnastikken, klynker og vågner og græder.
Jeg har prøvet at svøbe hende og vugge hende i søvn, hvilket også virker efter noget tid - Men så vågner hun igen efter en halv eller hel time.. der er ikke sket nogle ændringer i sovevanerne som kunne betyde en tilvænningsfase, eller andet... jeg har også prøvet ikke at tilbyde brystet-hvilket resulterer i skrigetur fra helvede.
Jeg tænker om hun kan være stresset - men vores dagligdag tager meget udgangspunkt i hendes behov. Vores lille familie er ved at blive skøre af den manglende søvn - og har derfor hårdt brug for hjælp.. nogle mener at situationen kan afhjælpes med en ekstra flaske mælkeerstatning inden hun lægges - men det har jeg svært ved at gøre, da jeg ammer!
Jeg forstår simpelthen ikke hvor denne uro kommer fra - og er bekymret for om det er et tegn på at vores datter ikke trives?
Jeg håber du kan hjælpe!!!!!!!
Venlig hilsen
Christina