Brev:
Ubehag ved bleskift
5. februar 2007
Alder:
2 år, 8 mdr.
Ubehag ved bleskift
Det er et lidt svært spørgsmål der her og jeg ved ikke rigtig hvad jeg selv skal tro eller mene.
Vores datter på 2 år og 8 mdr er meget ked af at blive vasket forneden ved bleskift og bad. Hun bliver helt hysterisk og er næsten ikke til at holde og er meget ked af det og siger det gør ondt. Allerede når bleen kommer af eller vi beder hende om at rejse sig op i badet, så ved hun hvad der skal ske og bliver dybt ked af det og nærmest bange!
Jeg må indrømme at jeg ikke har tænkt videre over det, da det et eller andet sted virker "klart nok" at det ikke er rart at blive vasket dernede, det er jo noget ømtåleligt noget. Og vi har heller ikke hørt noget fra vuggestuen og det har stået på i næsten 1 år nu. Tankerne kan jo kræse om noget jeg næsten ikke kan få mig selv til at tænke......
Her i går var vi hos farmor og farfar og hun syntes det var meget underligt at vores datter havde det på den måde! Og det har jo sat nogle tanker i gang hos os.
Men seriøst troede jeg altså det var meget normalt, at det ikke er rart for små piger at blive vasket forneden, men hvad siger du? Er det normalt eller kan der være end anden grund eller noget?
Jeg er meget i vildrede og meget ked af det på min datters vegne.
Hilsen Camilla