Brev:
Søvn og mad - 4 mdr.
5. februar 2007
Alder:
4 mdr.
Søvn og mad - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dejlig pige på 4 1/2 måned. Hun er 69 cm lang og vejer omkring de 8 kg. Jeg har et par spørgsmål til dig ang hendes søvn og mad.
Hun har indtil hun var ca 3.1/2 måned sovet godt om natten (ca 5-7 timer i træk). Den sidste måned er hun begyndt at vågne ofte. Med ca 1. 1/2 times mellemrum hele natten. Nogen gange kan jeg få hende lullet i søvn igen ved at nusse hende lidt og give hende sutten andre gange bliver hun ammet i søvn igen.
Jeg må indrømme at jeg er ved at være meget træt. Er det rigtig tolket at den afbrudte søvn kan være tegn på hun trænger til mere mad eller kan det være noget helt andet?
Hun virker også generelt mere sulten om dagen. Har ammet hende fuldt indtil for ca 14 dage siden, hvor jeg startede med majsgrød . Hun startede med at have stor interesse for grøden og ville gerne spise, men de sidste fire dage spiser hun max 1 tsk fuld dgl. Det virker lidt som om hun har mistet interessen for grøden. Har derfor prøvet med lidt kartoffelmos uden den store succes. Hvad kan jeg gøre for at vække hendes interesse igen?
Efter hun er begyndt på grød har hun tynd afføring ca 8-10 gange i døgnet. (før ca 1 i døgnet). Er det normalt eller kan det være tegn på hun ikke kan tåle det jeg giver hende?
Både min kæreste og jeg har den sidste måned med mellemrum forsøgt at give hende flaske. Fordi jeg snart trænger til lidt frirum og for at f.eks kunne give hende lidt vælling til natten. Hun har kun spist ca 20 ml en gang. Hun kører sutten rundt i munden og spytter den derefter ud. Vi har prøvet alt. Med modermælk, med mme, i ammestilling, siddende ja alt, men det går desværre ikke så godt. Det ville være så fantastisk hvis jeg kunne få den lille prinsesse til at tage flaske. Har du nogle gode råd vi kan prøve ?
Har lige et sidste spørgsmål. Hun er de sidste par uger begyndt at kaste sig tilbage i en flitsbue og græde når hun bliver ammet. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad hun prøver at fortælle mig.
Med venlig hilsen
Annas mor